Sauna ir jos nauda sveikatai

Šimtmečius gludinta skandinaviškoje tradicijoje, sauna dabar populiarėja visame pasaulyje. Ir ne be reikalo! Moksliniai tyrimai atskleidžia vis daugiau įrodymų apie šios karštos pramogos teigiamą poveikį sveikatai. Šiame straipsnyje panirsime į garo terapijos pasaulį ir iš arčiau pažvelgsime, kaip reguliarus saunos lankymasis gali sustiprinti jūsų kūną ir protą.


Sauna

 

Sveikesnė širdis, laimingesnis gyvenimas:

Viena didžiausių saunos naudų – jos teigiamas poveikis širdies ir kraujagyslių sistemai. Reguliarus (2–3 kartus per savaitę) leidimasis į karščio bangas gali ženkliai sumažinti mirtingumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Suomijos ir Nyderlandų mokslininkų atlikti tyrimai rodo, kad sauna gali sumažinti bendrą mirtingumo rodiklius net 24%, o mirtingumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų – net perpus. Be to, sauna stiprina šią gyvybiškai svarbią sistemą, gerindama kraujotaką ir termoreguliaciją. Ji taip pat gali padėti sumažinti kraujospūdį. Įdomu tai, kad tyrimai rodo, kad stabilios būklės širdies ligomis sergantiems pacientams, vartojantiems vaistus, saunos lankymasis yra saugus ir netgi gali pagerinti širdies veiklą bei sumažinti komplikacijų riziką.



Insultas? Ne taip greitai!

Sauna gali būti jūsų sąjungininkė kovojant su insultu. 2018 m. tyrimas iš Suomijos teigia, kad reguliarus lankymasis saunoje (4–7 kartus per savaitę) net 61% sumažina insulto riziką. Kaip tai veikia? Karštis gerina kraujotaką smegenyse, mažina uždegimą ir stiprina smegenų ląsteles, taip padėdamas apsaugoti smegenis nuo insulto poveikio.



Nepailstantis kūnas, nepasiduodanti dvasia:

Sauna – ne tik atpalaiduojanti patirtis, bet ir puikus būdas padidinti ištvermę. Karščio poveikis padidina raumenų atsparumą nuovargiui, o pagerinta termoreguliacija leidžia organizmui lengviau atvėsti po fizinio krūvio. Tai ypač aktualu sportininkams ir aktyviai gyvenantiems žmonėms, siekiantiems pagerinti savo rezultatus.



Hormonų harmonija:

Sauna gali padėti subalansuoti hormonų pusiausvyrą. Trumpalaikis karščio poveikis skatina augimo hormono, prolaktino ir testosterono gamybą, tuo pačiu metu mažindamas streso hormono kortizolio kiekį. Toks hormonų derinys gali pagerinti nuotaiką, miego kokybę ir netgi padidinti raumenų masę.



Aštresnis protas, geresnė nuotaika:

Saunos poveikis gali pasiekti net ir jūsų smegenų veiklą. Kai kurie tyrimai rodo, kad sauna gali stimuliuoti naujų smegenų ląstelių gamybą, o tai gali pagerinti atmintį ir koncentraciją. Be to, manoma, kad sauna gali būti naudinga sergantiems neurodegeneracinėmis ligomis. Pastarieji tyrimai dar laukia patvirtinimo, tačiau potenciali nauda kognityvinei funkcijai yra intriguojanti.

Nepamirškite – saikingumas yra raktas!



Nors sauna turi daug privalumų, svarbu nepamiršti saugumo ir saikingumo principo. Prieš pradėdami lankytis saunoje, pasitarkite su gydytoju, jei turite širdies ligų, aukštą kraujospūdį, kvėpavimo problemų arba esate nėščia. Taip pat venkite saunos, jei neseniai patyrėte širdies infarktą, insultą ar operaciją. Būkite atidūs savo kūno signalams ir išeikite iš saunos, jei pasijuntate negerai ar perkaistote

Scroll to Top